Halvgrove restehorn med pølse og bacon


24 stk

Deigen:
600 g hvetemel
400 g sammalt grovt
6 dl melk
200 g smør
4 ts sukker
I pk gjær.

Smak til med salt 


Ha det tørre i en bakebolle.
Smelt smøret.
Ha i melken så væsken blir 37 grader. 


Ha væsken i bakebollen.
Kjør i kjøkkenmaskin i 5 min.


Heves i 45 min. 


Fyll:
Ost
3 kjøttpølser (eller mer)
150 g bacon
1/2 løk
1 boks mais
4 ss tomatpuré
2 ss ketchup
1 ss oregano
1 ts paprika krydder
Smak til med  pepper.


Stek pølser og bacon og ha i resten.

La surre i 5 min. Avkjøl. 

Del deigen i 3 og kjevle de til litt store sirkler. Del sirklene opp i 8, og legg en osteskive på hver trekant. Legg deretter på fyll og rull sammen. Legg en skive ost på toppen av hornet.

Etterhev i 30 min. Stekes midt i ovnen på 225 g i ca 12 min.

 

         

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

 

2 kommentarer
    1. Baker disse i dag står til heving nå…Og vi gleder oss,ser jo så gode ut,og deigen er helt fantastisk og jobbe med.Blir litt andre ting vi fyller med,siden vi bruker litt rester,men digg blir det uansett😊Takk for deilig oppskrift

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg