Skinnstekt skreifilet med lettvint ertepure

4 pers

Skreien ( ca 600-800 g):
Legg skreien i serveringsstykker med skinnsiden ned.
Salt godt med maldonsalt.
La fisken ligge slik i ca 30 min.
Skyll raskt av saltet og tørk godt med kjøkkenpapir.
Salte og pepre forsiktig.
Stek den i godt smør først med skinnsiden ned på litt over middels varme i 4-5 min.
Snu så forsiktig og stek 3-4 min på andre siden.
Nå bør den være ferdig og perfekt flaket.

Skrell og kok asterix poteter i ca 22 min med salt.
Stek 150 -300 gram bacon

Lettvint ertepure: ha en boks hermetiske erter i en liten gryte og dekk såvidt med fløte.
La koke i 10-15 min. Kjør blandingen med stavmikser.
Tilsett en klype sukker og smak til med salt og pepper.

 

Server med ruccolasalat og cherrytomater.

 

 

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg