Baconsurret svinefilet fylt med baconost & purre med selleri & gulrotpure med soppsaus og saltsprengte poteter av Tanja

Baconsurret svinefilet fylt med baconost & purre med selleri & gulrotpure med soppsaus og saltsprengte poteter 

Svinefileten: brun den kjapt på alle sider i panna.

Skjær snitt 2/3 ned og fyll med en stripe baconost og masse purre.

Knyt en pakke bacon rundt side om side.

Soppsaus:

stek 200 gram sopp og 4 charlottløk raskt i lita gryte med salt og pepper.

Hell på 4 dl fløte
La det småputre i 10 min.

Rett før servering har du oppi 2 ss creme fraiche og smak til med salt og pepper.

Purè:

kok 1/2 sellerirot og 2 gulrot begge i små biter møre i en gryte med litt salt.

Bruk så stavmikser så den blir jevn og glatt.

Tilsett 1 dl fløte og hold varm på lav temp.

Saltsprengte poteter : ha en liter vann og en liter salt i en gryte.

Tilsett poteter MED skallet på ( dette høres voldsomt ut men er nydelig).

La de koke i 22-25 min. Jeg bruker amadine poteter når jeg lager saltsprengte poteter. Børst av salt på potetene før servering.
Velbekomme

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

4 kommentarer
    1. Får ikke tak i sellerirot her i Sør-Afrika. Stilkselleri bare. Kan jeg bruke persillerot?
      Og mye fløte her, er på diett. Noe jeg kan erstatte det med?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg