Maistrekanter, gluten- og egg fri

14 stk

800 gram maismel
3 dl melk
100 gram smør
1 pk tørrgjær
1 ts sukker
1 ts salt

Maismel er IKKE det samme som maizenna.
Slik ser maismel ut

Ha det tørre i en bolle. Smelt smøret. Når smøret har smeltet har du i melken. Når den har kjølt seg ned til ca 37 grader har du væsken oppi med resten. Jobb den godt sammen. Det er lettest med hendene.

Ha varmt vann i vasken og sett en rist over. Legg ett klede over bakebollen.

Heves i 45 min.

Ta deigen ut og form som firkanter. Del firkantene med kniv. Bruk en stekespade til å løfte de forsiktig over på stekebrett.

La heve på samme måte i 30 min. Pensle med egg og ha på solsikkefrø. Stekes midt i ovnen på 225 grader i 20 min.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

4 kommentarer
    1. Kjempeflott med glutenfri oppskrifter. Her kan jeg bytte ut melk og smør til laktosefritt. Så blir det supert for meg 😀 Tusen takk for en flott blogg

    2. Flott m mange glutenfrie oppskrifter.Tusen takk! Mine brød og rundstykker blir litt rare, men smaker godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg