Nanbrød

2 dl melk
2 ss sukker
1/2 pk gjær
1 ts salt
2 ts bakepulver
4 ss olivenolje
3 dl russisk/tyrkisk/gresk Youghurt
10 dl mel
1 ss garam masala

Varm opp melken til den er 37 g. Bland i gjær og sukker og la stå slik i 10-15 min. Ha alt det andre i en bakebolle. Hell i gjærblandingen. Kjør med kjøkkenmaskin. La heve en time. Ha godt med mel på bordet under utbaking. Del i leiver og kjevle de så de blir ca 1/2cm høy. Sett midt i ovnen på 275 g i 2-4 min. Når de er gyldne snur du de og steker 2-4 min på andre siden. Serveres ferske og varme.

Velbekomme.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

6 kommentarer
    1. Kjære Tanja, du imponerer meg stort med massevis av fantastiske oppskrifter på alt fra forretter til desserter og kaker.
      Måtte bare skryte av deg,du er kjempe flink. Hilsen fra Ingrid

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg