Fiskegryte

Fiskegryte
Til ca 6 voksne

1 kg torsk (benytt fritt fisken du vil)
1 pakke gulrot
1 fennikel
2 brokkoli
1 purre
2 sjarlottløk
2 ss saft av lime
3 dl fløte
6 dl crème fraîche
Fiskekrydder, salt,pepper
3.5 dl kraft av hummer, fisk eller annet ( evt fond til fisk)

Del opp fisk i stykker (fersk eller tint).
Salt filetene lett.

Skjær purre og sjarlottløk i tynne ringer og gulrot i tynne staver. Ha dette i gryte i godt smør og la det surre seg blankt i ca 5 min.

Skjær brokkoli i buketter og skrell fennikel og del i biter.
Ha kraft, fløte, lime og creme fraiche i gryta. La dette koke seg tykkere i 10-15 minutter. Legg fisken i. Sett på lav varme og la den såvidt boble. Etter 5 min har du i brokkoli og fennikel.  Krydre etter smak med salt, pepper og fiskekrydder.

Jeg bruker dette fiskekrydderet og bruker ca 20-25 drag med kverna. Smak til etter eget ønske. 5-7 min etter du har hatt i det siste er den tykk og god og klar til servering.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

 

8 kommentarer
    1. Denne fiskegryta ser kjempegod ut, gleder meg til å prøve den.
      Vi er heldige og har bra tilgang på fersk fisk, så dette skal lages.
      Gleder meg.

    2. Hadde denne fiskegryta i kveld, og den var kjempegod! Den falt i smak hos alle sammen! Tusen takk for et smakfullt middagstips, kan anbefales!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg