Sukker og kanelbriks

(40-45 stk)

300 g smør eller margarin
7 dl melk
2 dl sukker
2 ts malt kardemomme
23 dl hv.mel
1 pk tørrgjær
Fyll :
Smør, sukker og kanel etter ønske.

Ha det tørre i kjøkkenmaskin.
Smelt smør. Ha melken i det smeltede smøret. Du trenger ikke mel til utbaking som de fleste av mine deiger.  Ta av plata og rør rundt.
Ha det oppi med resten.
Kjør maskin til deigen slipper.
Hev 30 min. Del deigen i to for letthets skyld.
Kjevle ut og smør på fyllet . (Se bilder)

Etterhev 40 min.
Pensle med egg og pynte med perlesukker
Sett i ovnen på 200 grader i midten i 12 min.
Avkjøl på rist. Kjempefine å fryse.

Ha på smør over hele

Ha på rikelig med kanel og sukker

Brett fra venstre inn mot midten. Brett så høyre kant over.

Kjevle over så den lukkes og rettes.

Del opp i passende biter

Husk å pensle med egg og ha på perlesukker når de er ferdig Etterhev et

 

 

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

10 kommentarer

Siste innlegg