Krumkaker

Reklame |

Hele familien er veldig glad i krumkaker. Jeg har testet flere tradisjonsoppskrifter, men de siste årene har jeg kun brukt denne som jeg syns er den beste jeg har smakt noe sted.
Fin gammel oppskrift.

Krumkaker
2 dl sukker
200 g smør
4 egg
1 ts kardemomme
Ca 4 dl hvetemel
Ca 1 dl vann

Smelt smøret og avkjøl. Rør inn sukker.
Rør inn eggene vekselvis med noe av melet. Bland i resten av melet til en jevn røre
Stek i krumkakejern.

Bruk en slik å forme krumkakene rundt. Emnene må være varme for å kunne formes og du må holde litt i den for at den skal feste seg

Bruk en sånn

Har du ikke krumkakejern? Trykk på bildet under så kan du enkelt kjøpe.

Tips: Det finnes noen hvite hansker å få kjøpt på apoteket som lindrer litt varmen som du kan bruke.

Du kan også lage serveringsskåler

Disse kan du feks fylle med multekrem.

Nb De to bildene her med både krumkaker og skåler tilsvarer en tredobbelt oppskrift.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

14 kommentarer

Siste innlegg