Amerikanske pannekaker

Da jeg var tenåring tilbragte jeg ett par sommerferier hos min tante i USA. Jeg husker godt solfylte morgener med pannekaker og Maple sirup. Dette er ikke en frokost jeg anbefaler å ha daglig men det er jammen godt en gang iblant.

Amerikanske pannekaker
15 stk

3 egg
3 dl melk
4 dl mel
50 g smør
3 ss sukker
1 ss bakepulver (ja.. ss)
1 ts salt

Smelt smøret. Visp sammen røren og ha i smøret. Stek på litt over middels varme. Du får plass til 3 i stekepannen om gangen.
La røren svelle 10 minutter

De er klar til å snues når du ser slike store hull

Serveres med sirup, sukker eller bær

Velbekomme

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

26 kommentarer

Siste innlegg