Orzosalat med kylling og fetaost og hvitløk og persillevinaugraitte

Innlegget inneholder produktplassering

Jeg er i skikkelig vårmodus og da er det ofte lettere mat som er kjapt å lage. Denne deilige greskinspirerte salaten gir minner om fine turer til Hellas, og det gjør godt nå på ettervinteren.

Her er oppskriften

0.5 dl tørr orzo
1 kyllingfilet
Ett halvt salathode
1 god neve ruccola
1/4 rødløk
8 cherrytomater
8 Grandma’s marinerte oliven
1/4 glass fetaost
O.5 ts salt
0.5 ts pepper
2 drag av kverna på himalaiasalt

Vinaugraitte
1 dl Platinium 0.2 % extra virgin olivenolje
1.5 ss Terra creta basamicoeddik
1 neve kruspersille
1 ss akasiehonning
1 ts dijonsennep
0.25 ts salt
0.25 ts pepper
1 fedd hvitløk.

Kok opp vann med litt salt og tilsett orzo. Kok i 10-11 minutter. Helles i dørslag og avkjøl.
Del opp kyllingfilet i biter og stek i ett par minutter med 0.5 ts salt og 0.5 ts pepper. Avkjøl.
Skjær opp grønnsakene.

Rør sammen ingrediensene og hell over salatbollen. La trekke 10-15 minutter. Server med godt brød.

Produktinformasjon
Jeg får alltid spørsmål på hvor jeg har kjøpt produktene jeg bruker i oppskriftene.
Her er ett bilde av noen av produktene jeg har brukt.

Øvrige produkter finner du på vanlige butikker.

Produktene har jeg kjøpt på Oliventreet as
Link til butikken legger jeg her:
https://www.oliventreet.no

Velbekomme, håper det smaker 🙂

Scrolle gjerne ned og del innlegget.

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg