Sprøstekt svinefilet med sursøt saus og ris

Siden jeg har fått så gode tilbakemeldinger på kinamaten jeg har lagt ut blir jeg motivert til å dele mer av kinamaten jeg smaker til.

Kok jasminris etter pakkens anvisning.

Svinefileen
500 g svinefilet
3 egg
3-4 dl mel
1 pose panko

Del opp i biter.

Dypp først i egg, så i mel, så i egg igjen og så i panko. Det er litt grisete jobb så hansker kan være lurt.

Hell godt med olje i stekepannen. Vent til oljen har blitt skikkelig varm. Legg i bitene. Skru ned til 7 (av 9). Stek 2-3 min på hver side til de er gyldne og gjennomstekt. (Skjær gjennom en og sjekk)

Sursøt saus:
4 dl vann
1 dl vann + 6 ts maizenna
1 kjøttbuljong
Saften fra en boks med ananas
3 ss soyasaus
1 ts HP
3 ss eddik 7 %
3 ss brunt sukker
1 1/2 ss honning
1/2 ts ingefær

Bitene i en ananasboks
En boks bambusskudd (ikke væsken)
(Du kan også bruke feks paprika, vannkastanjer og gulrot. )
Bland alle ingrediensene minus 1 dl vann og maizenna.
La dette koke opp.
Når dette koker rist ut maizenna i 1 dl vann og ha i den kokende i blandingen. Ha i grønnsakene.
La det småkoke noen min før servering.

Velbekomme.

Scroll gjerne ned og del innlegget så du har det til senere.

Tips:
Panko er japansk griljermel og fåes kjøpt på velassorterte butikker, feks Meny.
Hp selges i de aller fleste butikker.

 

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

26 kommentarer

Siste innlegg