Rådyr indrefilet med bjørnebærsaus, fløtegratinerte poteter, aspargestopper og granateplefrø

Dette er noe av det beste man kan spise syns jeg. Siden jeg er så heldig å kjenne en jeger har jeg alltid nok vilt i fryseren.
Dette var en koselig middag for to 🙂

Start med de fløtegratinerte potetene. Siden kjøttet er vilt smakssetter jeg også med litt timian.
Oppskrift på hvordan jeg lager mine fløtegratinerte poteter finner du her :
http://matfrabunnenfb.blogg.no/1457441229_fltegratinerte_potete.html

Bjørnebærsaus:
150 g bjørnebær
3 ss crema balsamico
1 terning brunsukker eller 1 ts
0.5 dl vann

Tin bærene om de er frossen. Hold av noen få bær til pynt.
Ha alt i en kjele. La det putre og redusere til det halve ca. Dette tar noen få minutter.

Når du har tatt ut de fløtegratinerte potetene skal de hvile 10 minutter.
Da ordner du resten.
Del gratnateplet i to. Pelle ut steinene over i en skål. Jeg foretrekker å gjøre dette med baksiden av en teskei.

Indrefileen:
Strø forsiktig over salt, pepper og litt timian. Smelt smør i stekepannen. Når smøret ligger brunt og stille legger du i biffen. Stek i 30-45-60 sekunder etter hvor mye stekt du vil ha den. Jeg steker i 30-45 sekunder.
La den hvile minst 5 minutter etter steking.

Sviss aspargestoppene i samme stekepannen med litt salt noen sekunder. (15-20 sekunder).

Dander fatene og strø over granateplesteiner.

Vintips: En god vin til dette er en italiensk Amicone 2013

Velbecomme

Scrolle gjerne ned og del innlegget så du har det til senere:)

 

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg