Banankake

I dag har jeg saumfart nettet etter en god oppskrift på banankake. De fleste var veldig like med noen få variasjoner. Derfor plukket jeg litt fra flere og fikk denne som resultat 😊

Veldig saftig og god, og til en liten langpanne som måler ca 23×27 cm. 


 

200 g mykt smør

2 dl sukker

4 egg

1.5 dl rømme (jeg brukte lettrømme)

5 modne bananer

6 dl hvetemel

1 ss vaniljesukker

1 ss kanel

1 ts Maldonsalt

2 ts natron

200 g mørk kokesjokolade

 

Jeg brukte kjøkkenmaskin på alt unntatt bananene som jeg moste med gaffel. Sjokoladen kjørte jeg i foodprosessor så den ble finhakket.

Vìsp sammen smør og sukker, tilsett deretter ett og ett egg. Skift til K-spade (deigkrok) og tilsett rømme og deretter alt det tørre unntatt sjokoladen. Kjør maskinen til det blir en jevn røre og hell oppi bananene og sjokoladen. Kjør til alt har blandet seg godt, og putt det i en egnet form. Jeg brukte bakepapir i min for å slippe og vaske opp formen etterpå..

Stekes på nederste rille på 180 g over og undervarme i 35-40 min. Sjekk med bakenål, hvis det ikke sitter fast noe på den er kaka ferdig. La den stå litt i formen så den får satt seg litt, for den er veldig myk og saftig.

Håper det smaker 😊

Hvis du ønsker nye oppskrifter på epost, trykk på linken her:

https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

 

Jenny

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg