Bernaisepizza

 

Her i huset har ungene fått helt dilla på pizza med bernaise på. Og det er jo veldig enkelt å lage så jeg blir like glad hver gang de ber om det.

 

Deig til 2 pizzaer

Ca 600 g hvetemel

3-4 dl lunkent vann

0.5 ts sukker

2 ts salt

3 ss rapsolje

3 ss pizzakrydder

1 pk gjær

300 g revet ost

400 g kjøttdeig/karbonadedeig

Ha alt det tørre i en bolle, jeg pleier å legge gjær og sukker på ene siden og saltet på andre siden i bollen. Tilsett olje og vann og elt godt, gjerne i 10 min. Legg plastfolie tett over bollen og la heve i ca 45 min. 

Mens deigen hever kan du lage bearnaisesaus. (La sausen bli avkjølt før den smøres på pizzabunnen.)Den lettvinte varianten finner du ved å trykke på denne linken:  http://m.matfrabunnenfb.blogg.no/1496221434_lettvint_bearnaise.html

 

 

Ha bakepapir på stekeplate, hell på litt olje og trykk deigen godt utover. Du kan godt la den etteheve i 20-30 min, men det er ikke nødvendig.

Smør sausen utover bunnen, ha på ost og legg biter av kjøttdeigen på toppen.

 

 

Stekes midt i ovnen på 225 g i ca 15 min. Jeg pleier å bruke varmluft, men man kan også bruke over/undervarme. Da bør man øke gradene til 250 g.

 

Håper det smaker.

 

Hvis du ønsker oppskrifter direkte på epost, trykk på linken her:

https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

 

Jenny

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg