Ett hotell med sunnhet, mosjon og velvære i fokus

Annonse

Trenger du tid for deg/dere selv langt i “ingenmannsland” i Finnskogens dype skoger? Trenger du påfyll og inspirasjon til sunn mat og gruppetimer som setter kroppen og velvære i sentrum?

Da kan jeg anbefale deg å ta ett opphold på :

Finnskogtoppen velværehotell

 

Jeg valgte å ta med meg min 16 år gamle datter i en hektisk førjulstid, for å finne ro til de gode samtalene. Og for å bare ta vare på oss selv og hverandre med mat, trening og et deilig spaanlegg.

Her er resepsjonen. Betjeningen var svært hyggelige.

Vi bodde på en nydelig suite med 2 soverom, oppholdsrom og bad med boblebad og dusj.

Utsikten var ett kapittel for seg selv.

Her ser du litt fra suiten.

Hotellet var preget av en svært avslappet atmosfære. Her kler man ser rett og slett ned istedenfor opp, omtrent som på en hyttetur. Det var helt vanlig å se folk gå rundt på hotellet i badekåpe og tøfler eller se de sitte i en stol foran peisen med en bok med ullsokker og beina trukket godt oppunder seg.

Det var utrolig mange koselige steder å bare sitte og slappe av og det var veldig lett å bli kjent med folk i en så avslappet atmosfære. Jeg ble kjent med mange og flere var stamgjester over flere år og var der 7-8 dager i strekk for hvert opphold

Her ser du litt av stedene man kan slappe av med en god samtale eller en god bok.

På Finnskogtoppen er det mye man kan delta på om man vil. Men man kan også la være og bare kjøre sitt eget løp etter behovet man har. Jeg brukte rett og slett det første halve døgnet på å sove, for det hadde jeg behov for.

Her ser du ukeprogram for aktiviteter da jeg var der.

For hver dag var det også oppslag i resepsjonen mht dette.

Jeg og min datter tilbragte aller mest tid her.

Bassenget var oppvarmet til en svært behagelig temperatur og boblebadet var romslig og innbydende. Vi var der flere ganger i døgnet og atmosfæren var rolig og behagelig fritt for støyende barn. Det meste av lyd her var noen skvulp eller lav samtale. Rolig bakgrunnsmusikk ga ro i sjelen. Vi vekslet mellom svømmebassenget, varmt/ kaldt gåbasseng, dampbadstu og vanlig badstu.
Garderobene var forresten også veldig lekre, men det glemte jeg visst å ta bilder av.

Så var det maten da. Her er det virkelig mye sunn inspirasjon å hente. Her trenger man heller ikke bekymre seg mht laktoseintoleranse. Det serveres 3 måltider pr dag. I tillegg finner du skåler med frukt til enhver tid samt div spennende te og også kaffe.
Her er noen bilder.

Finnskogtoppen tilbyr også en rekke spabehandlinger, men disse benyttet jeg meg ikke av denne gang. Du kan lese mer om de på sidene deres.
Det finnes også temauker og div pakketilbud. Man kan også dra hit på dagspa noe jeg kommer til å gjøre i fremtiden siden jeg ikke bor så langt unna.

Du kan lese mer om Finnskogtoppen og bestille deg et opphold her på deres egen side : https://www.finnskogtoppen.no

Jeg takker Finnskogtoppen velværehotell for det givende oppholdet.
Vi sees igjen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg