Baguette med skagenrøre

Skagenrøre er en klassisk svensk påleggssalat og den lages vel bare med små variasjoner etter smak og behag etter den som lager den.
Likeså har jeg tilpasset den min egen gane.

Oppskriften holder til 4 stk velfylte slike baguetter.

230 g reker ( i lake eller håndpillet)
170 g krepsehaler (i lake)
1 pose majones eller 165 g hjemmelaget
1 dl creme fraiche
3 ss vårløk eller rødløk
2 ts saft av sitron
4 ss fersk dill
En halv teskje salt
En halv teskje sukker
En fjerdedels teskje pepper
Sitronskiver til pynt

Hvis jeg bruker skalldyr i lake skyller jeg alltid godt i vann og lar renne av i dørslag.
Bland alle ingrediensene i en bolle forsiktig.
Tips 1: Spar litt reker/krepsehaler og garnityr til å pynte med hbis du skal ha gjester
Tips 2: løyrom/lodderogn er ganske vanlig å ha på om man liker det
Tips 3: liker du ikke dill så kan du bytte ut med gressløk eller persille
Tips 4: jeg lat den kun stå max en natt i kjølrskapet
Tips 5: du velger selv om du bruker hel eller lettprodukter. Den blir litt tynnere med lettprodukter.

Om du er småspist så legg på en loffskive eller del baguetten i to.

Velbekomme

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

1 kommentar
    1. Denne tror jeg er god, dette blir lunch for mine overnattingsgjester i mai, vi får det travel og regner med denne kann lages dagen før

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg