Innbakt kylling i sursøt saus

Kyllingfilèt
Tempura:
200 g hvetemel
4 eggeplommer
4 dl farris eller iskaldt vann
4 stivpiskede eggehviter.
Salt
Bland ingrediensene.
Vend forsiktig inn stivpiskede eggehviter.
Del kyllingfiletene i ønsket krydder.
Hindu kyllingkrydder, salt og pepper.
La ligge i minst 20 min.
Dypp bitene i tempuraen.
Friter i frityrgryte eller tykkbunnet panne med frityr olje /solsikkeolje.
Jeg bruker pølseklype i stål og holder hver bit til den har fått litt skorpe før jeg slipper den, i ca 15 sekund.
Sursøt saus:
4 dl vann
1 dl vann + 3 ts maizenna
1 hønsebuljong
Saften fra en boks med ananas
3 ss soyasaus
1 ts HP
2 ss eddik 7 %
3 ss brunt sukker
1 1/2 ss honning
1/2 ts ingefær
Bitene i en ananasboks
1/2 grønn paprika.
Du kan også bruke feks bambusskudd, vannkastanjer og gulrot.

Bland alle ingrediensene minus 1 dl vann og maizenna.

La dette koke opp.
Når dette koker rist ut maizenna i 1 dl vann og ha i den kokende i blandingen.
La koke 1 min før servering.

Kok ris etter pakkens anvisning. Vi beregner 4.5 dl tørr ris til en familie på 4.

 

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg