Rømmegrøt


Jukse-rømmegrøt på 7 min 
Til 2 porsjoner

3 ss smør
1 dl mel
1/5 ts salt
Ca 5 dl melk
1/2 boks rømme

Smelt smøret.
Rør kjapt inn hvetemel.
Spe gradvis med melk ca 3 ganger og rør til det tykner for hver gang.
Når den har tyknet tredje gang rører du raskt inn rømmen.
Server straks, gjerne med kanel, sukker og ett lite smørøye.
Spekeskinke på siden er godt til.

 

 

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

13 kommentarer
    1. Hvorfor sier du at dette er din oppskrift, når du finner klin lik oppskrift på Matprat?
      Selve oppskriften er grei, da de fleste finner lik oppskrift i kokebøker og ellers på nett..
      Men titttel og setningene er 99% like… Copy/paste much?
      Som du ber dine “gjester” i matgruppen å gjøre, vær grei å krediter, eller skrive hvor du finner din inspirasjon fra, for dette her var ikke bra. Du kan ikke si at denne oppskriften er din, når du har kopiert fra en annen side.

    2. Jeg har de siste månedene jobbet hardt for å komme i kontakt med vedkommende som hadde lagt ut min oppskrift, noe jeg til slutt lykkes med. Oppskriften er nå fjernet fra matprat. Vedkommende hadde laget seg en profil der inne for å samle oppskrifter hun var fornøyd med i et eget fora som gjorde det lettere for henne istedet for å ha alt i en bok. Det vedkommende ikke var klar over var at dette ble publisert og tilgjengelig for alle, og dermed ikke privat lengre.
      Jeg er aldri innom sidene til kommersielle aktører nettopp fordi jeg ønsker å utvikle mitt eget og smake meg frem. Det er nå sånn at man vil komme over oppskrifter som kan være veldig like, men jeg vil ha meg frabedt å stjele oppskrifter, Da gjør jeg som jeg ønsker at andre skal med mine,nemlig kreditere. Det kan du blant annet se i flere av mine oppskrifter som bl.a toskakake.
      Setter pris på at du opplyste meg om dette tilfellet. Ønsker deg en riktig god dag videre og håper du vil fortsette med å gi beskjed eller spørre om noe dersom du lurer.
      Mvh Tanja Foss.

    3. Tusen takk for en fantastisk oppskrift, Tanja. Spesielt for en som ikke tåler laktose, var denne genial. Har allerede spist den hvertfall engang. Hurra endelig kan jeg og spise deilig og god sommermat, tiltross for allergier 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg