Kylling og bacon pai


Kylling og bacon pai 
4 Pers

Paideig :
150 gr hvetemel
100 gr smør
Smak til med salt
30 basilikumblader
2 ss vann
Del iskaldt smør i terninger og smuldre inn i deigen. Ha i de andre indigriensene. Sett deigen 30 min i kjøleskap mens du lager fyll.

Fyll :
1 pk bacon
300 g kyllingfilet
1/2 rød paprika
1/2 purre
1/2 rødløk
1/4 brokkoli
Stek bacon og kylling i biter. Skjær grønnsakene i biter.

Eggestand:
4 egg
2 dl fløte
Smak til med salt – Pepper

Visp dette godt sammen.
Bak ut deigen til en stor runding mellom to bakepapir. Ha den i smurt paiform og dra deigen godt over kanten. Prikk deigen nå med gaffel. Forstek den nederst i ovnen på 200 g i 5 min. Ta den ut og ha i eggestanden, kylling, bacon og grønnsaker. Du kan ha på ost, men det gjorde ikke jeg med denne. Stek videre nederst i 40 min på 200 g. Velbekomme.

 

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

5 kommentarer

Siste innlegg