Fløtegratinerte poteter (favoritt)

Jeg har lagt ut flere typer fløtegratinerte poteter bakover, men dette er min favoritt selv om den ikke er helt klassisk.

Jeg har prøvd å lage de på alle tenkelige måter, men kun på denne måten får jeg de krema potetene jeg ønsker. Dette er også raskeste måten.

Fløtegratinerte poteter

Poteter etter ønske
Fløte
Maizenna
Løk
Salt
Ost
Pepper
Hvitløk om ønskelig

Skrell potetene. Del potetene i tynne skiver (Jeg foretrekker Asterix ). Ha disse i en kasserolle. Fyll opp med fløte til det er ca 2 cm igjen til toppen av potetene. La dette småkoke i 10 min. Rør ut 2 toppede ts maizenna i 1 dl fløte. Hell blandingen i gryta. Kok videre i 5 min. Smak til med salt, pepper og evt hvitløk. Hell over i ildfast form og stek midt i ovnen på 200 grader i 25 minutter.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

 

40 kommentarer

Siste innlegg