“Restaurant” – pizza

Hvorfor dra ut å kjøpe pizza når man kan lage den hjemme på 7 min? (Steketiden)

Med følgende oppskrift får jeg 4 pizzaer, alle i familien får legge på valgfritt fyll. Restene går i fryseren til travle dager.

Man kan fint lage 6-8 bunner av denne oppskriften om man vil ha de ekstra tynne.

Jeg liker å bruke Møllerens pizzamel, men det finnes flere typer. Jeg kjøper denne da den rett og slett befinner seg nærmest mht. butikk så dette er ikke reklame.

Den ser slik ut:

Jeg lager pizza på bakingsteel. Det ser sånn ut.

Her er et eksempel på bakestål du kan kjøpe. Klikk på bildet for mer informasjon

Oppskrift på 4 (evt 6-8 bunner)
5 dl pizzamel
1/2 ts salt
1/2 pose tørrgjær
2 ss olje
2 dl lunkent vann (38 grader)
Jeg bruker også 2-3 ss oregano i for smakssetting.

La deigen heve 20-30 min før du kjevler den ut og legger på fyll.
På bakestål har jeg max varme først 5 min og så 2 min under grill på øverste rille.
På vanlig stekeplate steker man 10-15 min på 250 grader.

Her bruker vi enten crème fraiche eller tomatpuré i bunnen med oregano på og evt hvitløk. Så legges osten på (vi foretrekker mozzarella).

På toppen kan man legge feks biff (rå), pepperoni, skinke, spekeskinke.
Annet som er godt på er feks løk,rødløk,ananas, tomat, fersk mozzarella, og ruccola  (sistnevnte etter steking).
Bare fantasien setter grenser for hva man liker å ha på.

Tips: Hvis man ikke ønsker å lage mange bunner kan man sette deigen i kjøleskapet og lage deilige baguetter til dagen etterpå.

Noe pent å servere på er alltid kjekt. Klikk på bilde for informasjon

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

 

 

8 kommentarer
    1. Hei. Jeg har også stekt pizzaene mye på stein plate, men nå steker jeg også i stekeovnen uten stein på 240 grader i 20-23 minutter midt i ovnen. Har da laget en tynn bunn, og den blir deilig passe sprø. Bruker også å fryse ned rester av deig , hvis det er mye igjen.Tiner den på vanlig måte, og den er like god som fersk, hvis ikke bedre, når den har vært fryst.😊😊selvfølgelig smak og behag😉😊 Synes også forresten hvitløksfedd rømme er godt på bunnen, istedenfor vanlig rød pizza saus😉😊Bare noen små tips for de som ikke har smakt det. 😉 Mvh Heidi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg