Mac’n cheese

4-5 personer

50 g smør
6 ss mel
8 dl melk
250 g gul cheddar
2 ss revet parmesan
1 1/2 ts salt
1/2 ts pepper
3 ts gurkemeie (for ekstra gullfarge. Kan sløyfes)
1 ts muskat
2 ts dijonsennep
5 dl makaroni

Kok makaroni etter anvisning på pakken.
Smelt smør og rør raskt inn melet. Spe med  melka mens du rører det klumpefritt. Smelt inn  osten mens du rører. Tilsett krydder. Til slutt vender du inn den ferdigkokte makaronien. Ha alt i ildsfast form. Knus 4-5 lyse kavringer eller bruk panko eller griljermel. Sett nederst i ovn i 25 min på 200 grader. Hvis kavringraspet begynner å mørkne etter 15 min så legg ett bakepapir oppå. Serveres med feks salat som her. Velbekomme ☺

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

8 kommentarer
    1. Nam! Dette må jeg prøve! Elsker makaroni! <3 Får bare ha noe annet enn parmesan, da jeg ikke takler smaken eller lukta av det :O
      Er det noen andre oster som kan være godt å bruke til dette? Er generelt ikke veldig begeistret for annen ost enn gulost 😛

    2. jeg driver og lager denne nå og jeg har ikke kavring eller panko eller griljermel:( Jeg leste bare ingridiensene men det står ikke der.går det bra og lage uten? Hjelp!?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg