Urtesmør

Urtesmør er godt til så mye. Feks kan man ha det på brød eller baguetter, på grullede grønnsaker og maiskolber eller rett og slett oppå kjøtt eller fisk. Jeg er heldig og kan bare gå ut i hagen å høste

Siden jeg har mye kan jeg også bruke mye. Du trenger ikke bruke like stor mengde som meg om du må kjøpe selv. Det blir godt uansett. Dette tok jeg inn til urtesmøret idag.

Dagens urtesmør

150 g godt smør eller brelett
2 never gressløk
1 neve kruspersille
2 ts sitronsaft
3 klyper maldonsalt
Klipp opp gressløken og ha i smøret. Ta bort stilk på persille og grovhakk resten. Ha dette i bollen sammen med sitron og salt. Rør sammen. La trekke litt i kjøleskap.

Tanja

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg