Pytt i panne med pølser

Pytt i panne er perfekt å lage når man har rester og man kan variere etter hva man har og hva man liker. Ett stort pluss er jo også at det er mat de fleste aksepterer, liker og mestrer å lage. Pytt i panne var noe av det første jeg lærte meg å lage meg da jeg flyttet på hybel.

Pytt i panne med pølser
Til fam på 4
8  poteter
6 skinnfrie pølser
150 g smårwttbacon
1/2 rød paprika
1/2 gul paprika
1/2 oransje paprika.
10 cm purre
1 ss grillkrydder
1 ss paprikapulver
1 ts løkpulver (evt 1/2 løk)
2 ts pepper.
Skrell potetene. Del potetene først på langs og så på tvers og del i små terninger. Skjær opp pølser likedan og kutt opp grønnsakene.
Ha både smør og olje i stekepanna. Oljen gjør potetene cruncy og smøret setter god smak. Stek først potetene med krydderet på litt over middels varme i 6-7 minutter. Vend de om iblant. Ha så i bacon og stek i 2-3 min. Ha deretter i pølsene og grønnsakene. Skru ned til middels varme og stek til pølsene er gylne.
Velbekomme

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg