Mojito

Mojito er en av de aller beste drinkene jeg vet om. Mulig det skyldes forkjærlighet for lime.
Slik foretrekker jeg min mojito.

Oppskriften er til 2 slike glass

8 cl hvit rom ( Havana club)
30 store eller 60 små mynteblader
1 dl club soda eller farris
1 lime
0.5 dl limesaft
4 ts brunt sukker
2 ts hvitt sukker
8 isbiter

Slik gjør du:
Fordel mynte og sukker i glassene. Bruk en skei eller annet og stamp godt i glassene for å presse ut saften av mynten. Del en lime i 8 båter og fordel i glassene.Knus isbiter med feks en blender. Ha isen oppi. Ha i rom, farris og limesaft. Rør rundt og nyt.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

9 kommentarer
    1. Jeg var på en rundreise på Cuba for 6 år siden. Der fikk vi 2 typer Mojito, en på det store hotellet midt i Havanna og så de andre. Trikset var å toppe drinken med en liten skvett luksusrom (minst 7 år gammel) – DET kjennes på smaken!

    2. Hei, det er inspirerende å lese om alt du lager fra bunnen. Jeg er selv opptatt av det og kommer til å følge det prinsippet nå som jeg skal reise verden rundt med min lille familie. Jeg kommer til å følge deg fremover. Takk for mange tips og råd:)

    3. Mulig dette er din favoritt. Fint det. Men “ekte” mojito, slik den lages på Cuba, inneholder ikke soda/farris. Derimot mineralvann som minner mer om vår 7 up eller Sprite. Har smakt den “norske” varianten med soda/farris og syntes den smakte helt pyton. Men slik de lager den på Cuba derimot: Helt fantastisk god. Det ble minst en hver dag i den ferien.
      Ja, ta deg en tur til Cuba og du vil smake forskjellen 🙂 God tur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg