Pannekaker (tynne og store)

Jeg kom på at jeg ikke har tradisjonelle pannekaker i bloggen, så da måtte jeg jo ta mål på det. Pannekaker skiller seg vel ikke voldsomt fra oppskrift til oppskrift kanskje, men slik lager jeg iallefall mine pannekaker for de som måtte være interessert.

Pannekaker (tynne og store)) 17 stk.

11 dl melk (lettmelk eller helmelk)
6 dl hvetemel
7 egg
100 g smør eller margarin
1 ss sukker (kan sløyfes)
1.5 ts salt

Smelt smøret i en gryte. Visp sammen egg og melk og ha så i smøret og det tørre. Pisk røren klumpefri. Har du kjøkkenmaskin eller håndmikser er det lettest men det går fint å piske for hånd. La røren stå i 20 minutter før du steker.
Stek pannekakene på midt i mellom middels og høy varme til de er gylne.
Jeg bruker 1 ts smør i pannen for hver pannekake.

Tips 1: Jeg setter en ildfast form i ovnen på 125 grader og legger inn pannekakene etterhvert som de blir ferdige. Da holder de varmen.

Server de klassisk med feks bacon, blåbærsyltetøy eller sukker.

Tips 2: Får du rester er de fine å spise kalde til lunsj dagen etter.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg