Lettvint sitronmousse – spiseklar på 10 min

Det har vært så mange søte fristelser på facebookgruppen siste dagene og siden jeg faktisk men er at mandager er den mest perfekte dagen for dessert så måtte jeg hive sammen noe godt som kunne være spiseklart på 10 minutter 😅

Lettvint sitronmousse
4 porsjoner

Ingredienser
3 dl kremfløte
2 eggeplommer
1 dl sukker
1 ss vaniljesukker( strøken)
2-3 ss saft av sitron (spørs hvor surt du liker. Jeg bruker 3)
Skall av sitron

Slik gjør du
Pisk krem av fløte og 0.5 dl sukker og vaniljesukker. Pisk eggeplommene og 0.5 dl sukker til en  eggedosis. Ha eggedosisen i kremen sammen med saft av sitron. Pisk lett så alt blander seg godt. Ha i serveringsskåler og rasp litt sitron på (Pass på at du kun får med det gule og ikke det hvite for det hvite er bittert ).
Dander med bær om du vil.

Kan serveres umiddelbart men kan også stå i kjøleskap noen timer eller over natta.

Velbekomme.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

7 kommentarer
    1. Husk å skylle sitronen godt før du river skallet, er ikke sikker den er helt ren/ fri for sprøytestoffer.

    2. Skal lage den i dag, men har lyst til å tilsette gelatin for konsistensen skyld.
      Kan du forklare meg hvordan jeg kan gjøre dette.

    3. Hei. Denne lagde eg idag til gjester. Den var nydelig god, og lettvint å lage. Den reddet dagen, da vi ikke hadde planlagt gjester, og eg måtte lage noe på sparket.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg