Brokkolisalat med bacon

Grillsesongen er over oss og dette er knallgodt tilbehør til både kjøtt og fisk:)

1 liten brokkoli
1 pk bacon 150 g
5 cm purre
1 håndfull rosiner
1 håndfull mandler
2 dl rømme
3 ss majones
2 ts cayennepepper
2 ts sitron
1 ts pepper
1 ts salt
1 ts Dijon sennep

Stek bacon og la det renne av på kjøkkenpapir. Hakk opp rå brokkoli eller kok den litt om du ønsker først og avkjøl. Ha i ringer av purre, mandler og rosiner. Klipp opp baconet.
Bland rømme, majones og krydder. Vend inn i brokkoli og bacon.
La trekke 20 min.

Nb om det er noe du ikke tåler kan det taes bort/evt byttes ut.

Velbekomme

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

6 kommentarer
    1. bildene dine ser veldig udelikate ut. maten høres god ut, men så fort jeg ser bildene mister jeg matysten. tror du burde gå på instagram, skaffe et ordentlig kamera og lære av andre hvordan du tar ok bilder.

      1. Kanskje Henrik kan lage retten selv og ta delikate bilder og sette inn, sånn at vi får se hva han mener? Personlig syns jeg det ser kjempegodt ut, og gleder meg til å lage det. Tusen takk for oppskriften❤️

    2. Henrik pakket det ikke mye inn nei, men må jeg si meg litt enig med han. Bildene har ikke samme kvalitet som oppskriftene. Jeg tror bloggen kunne fått mange flere lesere med bedre bilder. Håper dette tas konstruktivt og ikke negativt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg