14 mars = Guttas dag ;) Indrefilet med råstekte poteter, bearnaise og brokkoli

Idag er det 14 mars. Denne dagen er guttas motsvar til valentines med konfekt og roser, hvor de ønsker blant annet biff som en del av oppvartningen denne dagen ;).
Så da er vel saken biff 😉

Råstekte poteter
Skrell potetene. Del ønsket antall poteter i to for så igjen å dele hver av potetdelene i to slik at du får fine båter.
Smelt olje og smør i panna og legg båtene i. Krydre lett med salt, pepper og litt paprikakrydder for både farge og smak. Stek på litt over middels varme i 20 minutter til de er mør. Båtene vendes om iblant i pannen.

Hvordan du lager hjemmelaget bernaise finner du her : http://matfrabunnenfb.blogg.no/1486118791_bernais_med__teskeibeskrivelse.html

Brokkoli:
Skjær av mesteparten av stilken. Legges i kokende, lettsaltet vann i 2-3 min.

Biffen:
Smelt smør i en stekepanne. Vent til smøret ligger brunt og stille i panna. Jeg liker å steke biffen minst mulig så jeg steker ca 20-30 sekunder på begge sider med denne tykkelsen. Ønsker du medium må du steke lenger feks 1-1.5 min.
Legg den ferdigstekte biffen til side og krydre med salt og pepper på begge sider. La hvile noen minutter før servering.

Da gjenstår det å kose seg masse! Ta gjerne en god flaske vin til. Jeg har nettopp oppdaget en ny italiener ved navn Amicone (2013 ) som jeg syns er ett godt følge til denne retten.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

9 kommentarer

Siste innlegg