Kremet pastasalat med bacon

Pastasalat er alltid godt både som lunsj men det er også godt som middag en varm sommerdag.
Vi hadde det som fredagskos igår

Nok til 7- 8 voksne

500 g pastaskruer.
2 bokser lettrømme
3 ss majones
300 g bacon
1 rød paprika
1 gul paprika
En halv liten purre
En halv rødløk
En liten boks mais
3 ss karri (eller mindre om du vil)
1 ts salt
1 ts pepper
1 ts saft av sitron
2 fedd hvitløk om ønskelig

Tips: Du kan bruke grønnsakene du selv liker best.

Kok pastaen etter pakkens anvisning.
Hell over i dørslag og skyll med kaldt vann mens du vender om i pastaen med en sleiv. Pastaen må være helt kald før du blander den med resten.

Stek baconet og legg det så på en tallerken med kjøkkenpapir så det får renne godt av. Klipp opp baconet i små biter.

Hakk opp grønnsakene i små biter og purren i tynne ringer.

Bland krydderet i rømmen.

Ha pasta, bacon, grønnsaker og krydret rømme i en skål eller en egnet annen form. Bland godt sammen.
La pastasalaten stå å trekke minimum 20 min i kjøleskap. Det er lurt å ha plastfolie over.

Server feks med hvitløks og chilibaguetter. Oppskrift på det finner du her : http://matfrabunnenfb.blogg.no/1466944678_chili_og_hvitlksbague.html

Eller ett grovt brød med rug som du finner oppskrift på her : http://matfrabunnenfb.blogg.no/1481652466_grovbrd_med_rug___gry.html

Eller en deilig loff med sprø skorpe. Oppskrift finner du her:
http://matfrabunnenfb.blogg.no/1476629315_luftig_loff_med_spr_s.html

Velbekomme 🙂

Scrolle gjerne ned og del innlegget så du har det til senere.

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

4 kommentarer
    1. Hei Tanja 🙂
      Jeg har et lite ønske til deg. Kunne du begynt å skrevet opp “riktig” mengde av hva du bruker (i mangel på bedre bedre ord). Jeg tenker på formuleringer som “to bokser rømme”. Joda, for de aller fleste som bor i Norge er dette ikke noe problem. Men du har jo lesere utenfor Norges grenser. Jeg bor i DK, og må ofte søke opp hvor stor en boks rømme er, eller hvor mye fløte det er i en norsk kartong. For målene er ikke det samme over alt. Og tenk om de om noen år endrer størrelsene i Norge, så blir det jo feil i alle oppskriftene.. Mitt ønske er at du enten skriver hvor mye du har brukt (i dl/gr – alt ettersom hva det er) eller som her, skriver to bokser rømme og i en parentes skriver størrelsen på boksen/samlet mengde.
      Pastasalaten ser god ut den og kanskje jeg prøver en dag, og jeg kan tenke meg at du har brukt cirka 6 dl rømme og at de danske boksene med mais er som de norske. Men til fremtidige oppskrifter håper jeg du tenker litt på alle oss som ikke bor i Norge, eller som allerede har kjøpt en annen størrelse av produktet/bruker opp rester først. Det må da være mye lettere å vite hva man skal måle opp enn å stå å gjette 😉

    2. Tusen takk for din tilbajemelding Lisa: ). Det er selvsagt ett ønske jeg skal etterstrebe å følge opp heretter :). Beklager det ekstra bryderiet det har medført seg. Vennligst send meg en mld igjen om jeg skulle glemme det 🙂
      6 dl rømme i denne ja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg