Rørt kremet tyttebær


5.5 liter bær ble til 4.8 liter rørt tyttebær

Finn fram kjøkkenmaskin og eltekrok.

Jeg bruker kenwood så hastigheter og tid er mht den.
Ha 15 dl bær i bollen pr omgang(max)

Ha i 11.25 dl sukker.
Sett hastighet på litt over minimum.

Ta tiden på 5 min. Halveis dytter du ned sukker langs kanten.
Rør nå godt igjennom med tresleiv.
Sett hastigheten på 1 og kjør i 3 min.
Sett tilbake på minimum og kjør i 2 min.
Ha over i beger.

Gjenta prosess til det er tomt for bær.

Hastighetene er viktig for å få den perfekt kremet samtidig som du får endel hele bær i også.
Velbekomme.

 

 

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

4 kommentarer
    1. Tusen takk for glimrende veiledning til rørte tyttebær. Jeg har ikke vært helt fornøyd med konsistensen på min variant de siste årene. Det har ikke fått riktig den kremete konsistensen jeg fikk da jeg ble satt til å røre og røre til armen omtrent gikk av, som barn. Jeg har brukt K-spanden, og utvilsomt hatt altfor høy hastighet. prøvde med eggehvite et år, men det ble også feil. Nå ble resultatet helt perfekt. Jeg trengte en teskje-framgangsmåte. Igjen, hjertelig takk!

      Vennlig hilsen
      Irene, tyttebær-avhengig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg