Kebabpizza med enkel kebabdressing

Pizza kan varieres i det uendelige med fyll og div dressinger til å ha oppå.

Først må du lage kebabkjøttet. Det kan du fint dele opp i porsjoner og fryse ned.
Slik lager jeg kebab : http://matfrabunnenfb.blogg.no/1481359992_kebab_hjemmelaget.html

Jeg vet ikke om ferdig kebabkjøtt selges i Norge, men det selges iallefall i Sverige. Uansett: Hjemmelaget er utrolig mye bedre og kan ikke sammenlignes.

Pizzabunn (tykk type) :

500 g møllerens pizzamel eller hvetemel etter ønske
1 pk tørrgjær
3-4  dl vann 37 grader
2 ts salt
3 ss solsikkeolje
3 ss oregano
Elt sammen deigen og la heve 30 min.
Pensle en langpanne med olje og kan deigen godt utover. Ha på fyllet.

Fyll:
500 g kebabkjøtt
1 liten boks mais
1 løk
Ost (merke og mengde etter ønske)
Jeg brukte 4 never mozzarella rett på deigen og 4 never Jarlsberg på toppen.

Saus til bunnen :
1 dl rømme eller creme fraiche
1-2 ss oregano

Enkel kebabdressing til å ha på etter steking:
1.5 dl rømme
2 ts spisskummen
1 ts løkpulver (eller hvitløkspulver)
2-4  ts oregano etter ønske
1 ss ketchup
1 ss majones
La trekke 30 min i kjøleskapet.

Stek pizzaen i 25-30 min på 225 grader midt i ovnen. La den stå 5-10 minutter før du skjærer i den.

Velbekomme

Liker du oppskriftene mine og vil gi noe tilbake?
Hvis du ønsker kan du gi et beløp du syns passer ved å vippse til 560208 eller bruke vanlig bankoverføring til konto 1503.51.66332
Det vil være høyt verdsatt 🙂

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter direkte til din epost, følg oss på Blogloving ved å trykke på denne linken:
https://www.bloglovin.com/blogs/mat-fra-bunnen-14744499/?referrer_context=autocomplete_enter

Følg oss gjerne her også Tanjasmat:
https://www.facebook.com/Tanjasmatfrabunnen/

6 kommentarer

Siste innlegg